Skrynelė

Alternatyvios komunikacijos priemonė vaikams, turintiems kalbos ir komunikacijos sutrikimų. Viduje rasite į 17 skirtingų kategorijų (temų) suskirstytus 347 simbolius (piktogramas) su įgarsinimu lietuvių kalba. Labai paprasta naudoti – spustelėjus piktogramą, ištariamas žodis.

Tai – nemokamos programėlės, sukurtos tėvelio, auginančio kitokį vaiką. Pats tėtis nėra profesionalus programuotojas, tačiau jo sūnus, žaisdamas šiomis programėlėmis, pasiekė puikių rezultatų. Plačiau apie kūrėją »

Linksma iliustruota knygelė apie tai, ką reiškia gyventi šeimoje, kurioje yra vaikas, turintis autizmo sutrikimų – kaip autizmas pasireiškia įprastose kasdieniškose situacijose. Ją parašiau, iliustravau ir skiriu šeimoms, panašioms į mūsiškę. Viliuosi, kad perskaitę broliukai ir sesutės galės tinkamai atsakyti, kai jų draugai klaus: „Kodėl tavo brolis toks keistas?“ Arba tiesiog paduokite jiems šią knygą.

Pasaulyje yra visokių įdomybių ir keistenybių. Kartais sutinki vaiką, kuris neįprastai elgiasi, nekalba, nežiūri į akis ir tarsi negirdi ką jam sakai. Jis taip keistai elgiasi todėl, kad kitaip nemoka ir negali, nes toks gimė. Suaugusieji tai vadina autizmu, ir sako, kad tokių vaikų gimsta vis daugiau ir daugiau. Knygutės herojus – Ignius, šešerių metų berniukas.

Ignius gimė šiek tiek kitoks. Jis turi autizmą.

Laima, Igniaus sesutė, myli mažąjį broliuką, todėl nori, kad sužinotumėte, kaip kartais gali būti sunku suprasti tuos keistuolius, suaugusiųjų vadinamus autistais.

Tai pirmoji knygutė mažiesiems skaitytojams apie vaiką, kuris, galbūt, gyvena tame pačiame daugiabutyje ar gretimoje gatvėje.
Ir kuris yra kitoks.

Laimutei istorijas apie brolį ir jo keistą būdą padėjo papasakoti asociacija Kitoks vaikas ir ISADD Lietuva, užrašė rašytoja Nijolė, o dailininkė Eglė iliustravo.

www.kitoksvaikas.lt www.isadd.lt

© Nijolė Kepenienė, 2012
© Eglė Gelažiūtė–Petrauskienė, 2012
© Asociacija „Kitoks vaikas“, 2012
© VšĮ „ISADD Lietuva, 2012
Apipavidalino Ernestas Vinickas

Eglė Gelažiūtė Petrauskienė – grafikė, kurios iliustracijos džiugina tiek mažą tiek didelį. Prieš porą metų dailininkė iliustravo mūsų išleistą rašytojos Nijolės Kepenienės knygutę mažiesiems skaitytojams apie kitokį draugą Lietiniai. Eglės sūnus Tomas – kitoks, todėl autizmas ir jo keliamos problemos jai gerai suprantamos. Šį sykį Eglė iliustravo autorės Sara Moroza-James mokomąją knygą Intensive Interaction:Learning through Social Connection.

Intensive Interaction: Learning through Social Connection
How Intensive Interaction can help your child with autism to learn more naturally.
By Sara Moroza-James

Vis daugiau mokslinių tyrimų rodo, kad nemažai vaikų, turinčių autizmo spektro ir įvairiapusių raidos sutrikimų gali įgauti svarbių įgūdžių ir padėti ilgalaikį pamatą gyvenimui, jei jiems būna laiku pradėta taikyti ankstyva, taikomosios elgesio analizės principais paremta intervencija. Šiame gyvenimo vadove, kuris paremtas tikrais moksliniais tyrimais, rasite svarbios praktiškos informacijos, naudingos tėvams, specialistams ir kitiems žmonėms, kurie nori padėti autizmą turintiems vaikams. Tarp šios knygos autorių yra ir tėvų, kuriu vaikai mokėsi įgūdžių pagal mokslo pasiekimais paremta metodiką, kurią taiko daugelis žymių tyrėjų ir patyrusių psichologinės medicinos specialistų.

Ši knyga skaitytojui padeda suprasti, kaip galima objektyviai patikrinti ir išsirinkti tinkamą, mokslo tyrimais paremtą pagalbą bei ją atskirti nuo šarlatanų patarimų, madingų idėjų ar stebuklingų vaistų. Ji padeda objektyviai ir sistemiškai įvertinti vaikų gebėjimus, poreikius ir pažangą; juos išmokyti svarbių įgūdžių – nuo tokių paprastų, kaip klausytis, atkreipti dėmesį, iki sudėtingų kalbos bei socialinių sugebėjimų. Šis gyvenimo vadovas taip pat informuoja, kaip įvertinti elgesio intervenciją siūlančių paslaugų tiekėjų kompetenciją.

Daugiau, kaip 90 nemokamų straipsnių apie emocijų psichologiją ir emocinius sutrikimus. Šie moksliniai darbai nagrinėja daugybę psichologijos sričių: emocinę įtampą, nerimą, emocinį intelektą, prieraišumą, emocijų valdymą ir emocines veido išraiškas.

Text Books: Teaching principles of ABA

Cooper, John O. et al
“Applied Behaviour Analysis” 2nd edition – 2007
Pearson Education Heg USA
$174.20

Bailey Jon & Birch, Mary
“Ethics for Behaviour Analysis” 2011
Routledge – NY
$38.62

Kazdin, Alan
“Single Case Research Designs: Methods for Clinical and Applied Settings” 2010
Oxford
$83.15

Sulzer-Azaroff, Beth et al
“Applying Behaviour Analysis Across the Autism Spectrum:A Field guide for New Practitioners” 2nd edition – 2012
Sloan Publishing – NY
$58.95

Manuals specific to ASD and Disability

Dixon., Mark
“PEAK Relational Training System: Direct Training Model” 2014
“ PEAK Relational Training System> GeneralizationModule “
“ACT for Children with Autism and Emotional Challenges”

$127.77 for all 3

Frost, L.& Bondi, A.
“Picture Exchange Communication System Training Manual” 2ne Edition” 2002
Pyramid

Keenan, Mickey; Henderson, Mary; Kerr, Ken & Dillinburger, Karola
“Applied Behaviour Analysis and Autism: Building a Future Together” (forward by Gina Green) 2005
Jessica Kinkgsley
$26.96

Leaf, Ron; McEachin, John & Taubman Mitch
“Sense and Nonsense in the Behavioural Treatment of Autism: It has to be Said” 2008
Drl Books
$39.05

Leaf, Ron; McEachin, John; & Harch, Jaisom
“A Work in Progress: Behaviour ManagementStrategies & a Curriculum for Intensive Behavioural Treatment of Aurism” 1999
Drl Books – NY
$29.91

Leaf, Ron; McEachin, John & Taubman Mitch
“Learning How to Learn” 2012
Drl Books
$24.95

Lovaas, O.I.
“Teaching Developmentally Disabled Children: The Me Book” 1981
Pro – Ed –Austin, Texas
$43.00 (available as E-book)

Lovaas, O.I.
“Teaching Individuals With Developmental Delays: Basic Intervention Teachniques” 2002
Pro-Ed – Texas
$66.00

Maurice, Catherine; Green, Gina; Luce, Stephen
„Behavioural Intervention for Young Children With Autism: A Manual for Parents and Professionals” 1996
Pro-Ed -Texas
$61.00

Maurice, Catherine: Green, Gina; Foxx, Richard M.
“Making a Difference: Behavioural Intervention for Autism” 2001
Pro-Ed, Autin Texas

Romski, M. A. &Sevcik, R. A.
“Breaking the Speech Barrier: Language Development Through Augmented Means” 1996
Baltimore Brookes

Suchowierska, Moika; Ostaszewski, Pawel & Babel, Przemyslaw
“Terapia Behawioralna Dzieci z Autyzmem: Teoria, Badania I praktyka Stosowanej Analize Zachowania” 2012
G W P

Tender Jura, Birnbrauer, Jay & Bolland Jenny
“Basics of Discrete Trial Training: A Manual for parents and Therapists Teaching Children with ASD and Developmental Disabilities: To help them Teach More Effectively” 2013
ISADD PtyLtd
$20

Teaching specific skills

Hand, Emily
“Drawing a Blank: Improving Comprehension for Readers in the Autism Spectrum” 2011
ITC Stone Sans

McClannahan, L.E. & Krantz, P.J.
“Activity Schedules for Children with Autism: Teaching Independent Behaviour” 1999
Bethesda,MD: Woodbine House

McClannahan, L.E. & Krantz, P.J.
“Teaching Conversation with Autism” 2005
Bethesda,MD: Woodbine House

Training Parents

Keenan, Mickey; Kerr, Ken & Dillinburger, Karolla
“Parents’ Education as AutismTherapists: Applied Behaviour Analysis in Context” 1999
Jessia Kingsley Publishers
$29.34

Koegel, L.K. $ La Zebik
“Overcoming Autism: Finding the Answers and Hope that Can Transform a Child’s Life” 2004
Penguin Group NY
$12.98

A parents story: important to understand the emotions involved

Maurice, Catherine
„Let me Hear Your Voice” 1994
A Fawcett Book – Random Press, NY
$14.83

Tender, Jura
“Your Child has Autism – What next: A book to help parent make decisions” 2001
ISADD – Perth
$20

Tender, Jura
“Jūsų vaikui diagnozuotas autizmas – Ką daryti toliau?”
Asociacija”Kitoks Vaikas”
10 eurų