Diskusija su politinių partijų atstovais apie partijų švietimo dalies programines nuostatas

04 Rgs 2020
Vakar vyko Diskusija su politinių partijų atstovais apie partijų švietimo dalies programines nuostatas.
Diskusijos ašiniai klausimai:
1. Įtraukaus ugdymo bendrojo ugdymo mokykloje problemos ir jų galimi sprendimai.
2. Bendrojo ugdymo mokyklų tinklo modeliavimas: retrospektyvus ir perspektyvus požiūris.
Mūsų asociacijos valdybos pirmininkei Dainai Šiekštelytei Valkerienei teko garbė tarti įžanginį žodį apie įtraukujį ugdymą bendrosiose mokyklose. Buvo akcentuojama:
• Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių konvencijos (kurią Lietuva ratifikavo 2010 m.) 24 straipsnis apie įtraukujį ugdymą.
• 2016 m. Lietuva teikė JT ataskaitas apie Neįgaliųjų teisių konvencijos įgyvendinimą. Asociacija „Kitoks vaikas” taip pat pateikė alternatyvią ataskaitą http://j.mp/1SvQqgj
• Komitetas pateikė pastabas ir rekomendacijas Lietuvai, kuriose įtraukiajam ugdymui nustatomos šios kryptyse:
a) užtikrinti mokyklų aplinkos prieinamumą, prieinamas ir pritaikomas medžiagas bei mokymo programas ir privalomus visų mokytojų mokymus apie įtraukųjį švietimą prieš teikiant paslaugą ir ją teikiant;
b) paskirti veiksmingus ir tinkamus finansinius, materialiuosius ir tinkamai parengtus žmogiškuosius išteklius. Nuoroda: https://cutt.ly/Nfv771P
• Tais pačiais metais buvo paskelbta LR Valstybės kontrolės audito ataskaita „Auditas: raidos sutrikimų turintiems vaikams neužtikrinama efektyvi ankstyvoji pagalba, neįgaliems – įtraukusis ugdymas” https://cutt.ly/afv5dHX.
KAS PASIKEITĖ PER 4 METUS ĮTRAUKIAJAME UGDYME?
- 2015-2016 m. bendrose klasėse besimokančių vaikų dalis su specialiasiais poreikiais sudarė 10,51 %, tai 2018-2019 skaičius paaugo tik 1,13 % (11,64%). Lyginant su bendru mokinių skaičiumi. Nuoroda https://cutt.ly/Pfv5nad
- Šiais metais paskelbtas Švietimo įstatymo projektas, pašalinanti diskriminacinę straipsnio dalį, kuriuo vadovaujantis nuo 2024 mokyklos negalės nepriimti vaikų su individualias (specialiais) poreikiais.
Klausimai:
- AR DAR KETURIS METUS RENGSIME TIK PLANUS, IR TAIP PRARASIME IŠTISAS VAIKŲ KARTAS, KURIE GREIČIAUSIAI TAPS MOKESČIŲ MOKĖTOJŲ IŠLAIKYTINIAIS?·
- Kokie konkretūs žingsniai, veiksmai yra numatyti 2020 – 2024 m.?
- Per paskutinius 2-3 metus jau yra investuota apie 4 mln. ES lėšų į specialiųjų mokymosi poreikių vaikų ugdymo gerinimą
(„minkštieji projektai”: kvalifikacijos kėlimas, priemonės, mokymai) , tačiau mokyklos vis dar nepasiruošę jų priimti. Kiek dar apie 37 600 specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių teisės bus pažeidžiamos?